Програма кандидата на посаду директора Рівненського центру ПТО ДСЗ Псюка В.І.

 

Програма кандидата на посаду директора 

Рівненського центру професійно-технічної освіти державної служби зайнятості

Псюка Володимира Івановича

Шановні колеги!

Рівненський ЦПТО ДСЗ вже майже три десятиріччя плекає робітничі кадри для задоволення потреб роботодавців як Рівненської та інших областей України у різних галузях економіки.

Стратегічним курсом у моїй роботі має бути, в першу чергу, поглиблення і закріплення тих позитивних результатів діяльності, які напрацьовувалися впродовж усіх попередніх років та досягнення статусу провідного міжрегіонального закладу освіти дорослих.

Основними пріоритетами діяльності Рівнеського центру ПТО ДСЗ, на мою думку, мають бути:

- забезпечення підготовки кваліфікованих робітників максимально адаптованих до сучасних умов ринку праці та потреб роботодавців, здатних працювати в сучасних умовах;

- подальша робота над зміцненням ефективних зав’язків з базовими підприємствами регіону та базовими центрами зайнятості;

- формування та реалізація курсу інноваційного розвитку Центру, що передбачає розробку і запровадження сучасних форм і методів роботи;

- прозорість в роботі та колегіальне прийняття рішень;

- реалізація кадрової політики щодо поліпшення якісного складу педагогічного персоналу;

- посилення ролі викладачів, що володіють інноваційним мисленням, забезпечують впровадження нових технологій і принципів організації навчального процесу, стимулювання їх подальшого розвитку;

- оновлення та осучаснення матеріальної бази (за умови фінансування);

- збільшення переліку та обсягів платних освітніх та неосвітніх послуг;

- забезпечення прозорості фінансової діяльності та збалансованості бюджету.

- цільове та ефективне використання коштів Фонду та коштів спецрахунку.

- соціальний розвиток колективу, підвищення мотивації праці, дотримання безпечних умов праці.

1 Управління центром

  1. Удосконалення організаційної структури Центру та підвищення ефективності управління.

На ефективність діяльності Центру, звичайно, впливають реальні взаємозв’язки між людьми і їх роботою та, безумовно, політика керівництва, спрямована на встановлення партнерських стосунків між працівниками. Безумовно така політика буде і надалі продовжуватись. Окрім цього, важливе значення має автоматизація управлінських процесів на всіх рівнях, зокрема через:

- створення єдиного структурованого інформаційного середовища Центру, що спростить доступ до документів та забезпечить можливість спільної роботи з ними з будь-якого віддаленого робочого місця, що особливо актуально в сучасних реаліях «коронакризи»;

здійснення модернізації власного веб-сайту, зокрема впровадження інтерактивної форми для онлайн-опитування роботодавців щодо їх потреб у кваліфікованих робітничих кадрах, отримання пропозицій щодо удосконалення освітнього процесу, розвитку матеріально-технічної бази тощо.

  1. Кадрова політика

Одним із пріоритетних завдань в моїй роботі є:

- збереження педагогічного колективу, колективу співробітників;

- впровадження сучасних технологій кадрового менеджменту;

- сприяння підвищенню якісного складу викладацького персоналу, педагогічної майстерності викладачів;

- створення умов для професійного зростання викладачів, професійного становлення молодих викладачів (удосконалення роботи школи молодого педагога, впровадження сучасних методик навчання);

- запровадження системи стимулювання педагогічних працівників до публікації у фахових виданнях, участі у семінарах, конференціях тощо.

  1. Організація навчального процесу та якість підготовки спеціалістів

    1. Перегляд спектру освітніх послуг, їх змісту, обсягів та термінів навчання.

Проведення спільно з ОЦЗ опитування роботодавців щодо:

- їх потреби у повних та/або часткових кваліфікаціях за професіями, ліцензованими у Рівненському ЦПТО ДСЗ;

- ліцензування нових професій із залученням бази роботодавців, для розширення дуальної форми навчання;

- необхідності обов’язкової наявності у претендента на роботу свідоцтва державного зразка про присвоєння (підвищення) робітничої кваліфікації.

За результатами опитування потрібно:

    1. Продовження практики залучення висококваліфікованих фахівців підприємств, організацій та установ до навчання, проведення майстер-класів, конференцій круглих столів тощо.

    2. Впровадження інноваційних форм та методів навчання

Дистанційне навчання

  1. продовження практики впровадження дистанційного навчання;

  2. створення у м. Рівне онлайн-студії для транслювання та запису дистанційних курсів;

  3. організація підвищення кваліфікації педагогів щодо розробки та впровадження дистанційних курсів;

  4. впровадження виважених підходів щодо обсягів дистанційного навчання. Головне – не обсяги, а якість;

  5. стимулювання педагогічних працівників до розробки дистанційних курсів.

Дуальне навчання

  1. продовження практики впровадження дуального навчання;

  2. ліцензувати нові професії (за потреби) та впровадити нові курси цільового призначення за компетентностями відповідо до потреб роботодавців.

Продовження практики індтвідуального та інклюзивного навчання.

    1. Подальший розвиток інформатизації навчального процесу за рахунок впровадження нового програмного забезпечення, інтерактивних засобів проведення занять не лише за умов фінансування, але і за умов участі у грантових конкурсах.

    2. Удосконалення діяльності Ресурсного центру ІКТ (перегляд відповідальних за роботу його окремих ресурсів та складання чіткого плану діяльності кожного з них).

Активізація співпраці РЦПТО з ГО «Рівне ІТ-кластер», вищими навчальними закладами . Впровадження нових курсів підвищення кваліфікації за затребуваними напрямами ІТ-сфери, наприклад: тестувальник програмного забезпечення, програмування на PHP, Python, С#.

  1. Інформаційно-методичне забезпечення навчально-виховного процесу

  Продовжувати  роботу, спрямовану на:

  – розширення електронних каталогу та створення електронної бібліотеки РЦПТО ДСЗ;

  – створення електронних підручників та розробку методичного забезпечення в електронному вигляді, доступного для широкого кола слухачів;

    – створення нових підручників та методичних рекомендацій відповідно до новітніх технологій навчання.

  1. Участь у проєктах, у тому числі міжнародних

  1. Продовження роботи у діючих програмах та проектах:

  1. Активно долучатись до нових програм та проектів.

  1. Профорієнтаційна робота

  – системна робота із засобами масової інформації;

  – розширення рекламної діяльності у соціальних мережах;

  – створення електронного банку даних випускників для ефективної взаємодії та співпраці з ними;

    – активне залучення усіх стейкхолдерів до Telegram-каналу, чат-боту РЦПТО ДСЗ та просування його через усіх учасників освітнього процесу. (Це має бути системна робота через призначення відповідальної особи);

  1. Розвиток матеріально-технічної бази , фінансова діяльність

Подальше удосконалення матеріально-технічної бази для забезпечення сприятливих умов для навчання, побуту та праці слухачів та співробітників.

Враховуючи дефіцит коштів Фонду загальнообов’язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття, з метою розвитку матеріально-технічної бази Центру необхідно:

  1. запровадити заходи щодо участі у грантових програмах;

Починати грантову діяльність варто з участі у не дуже значних за обсягом фінансування грантових конкурсах. Грантові програми різноманітні і ми зможемо вибрати ту, яка нам підходить:

· регіональні або місцеві грантові програми;

· гранти при Посольствах;

· спеціальні програми «малих грантів»;

· спільні програми в рамках Євросоюзу.

  1. збільшити обсяги платних освітніх та неосвітніх послуг, в т.ч. шляхом створення на базах ЦПТО ДСЗ навчально-практичних та кваліфікаційних центрів.
    Створення навчально-практичних центрів, окрім налагодження більш тісних зав’язків з роботодавцями та покращення якості навчання, надасть право нашому Центру проводити на платній основі курси підвищення кваліфікації педагогічних працівників інших професійно-технічних навчальних закладів. Це, в свою чергу, сприятиме іміджу ЦПТО. Вважаю, що, в першу чергу, необхідно створити навчально-практичний центр за професіями сфери інформаційно-комунікаційних технологій (оператор з обробки інформації та програмного забезпечення, монтажник інформаційно-комунікаційного устаткування, оператор інформаційно-комунікаційних мереж). Аналогічний центр за професією Оператор з обробки інформації та програмного забезпечення створено у 2021 році на базі ДПТНЗ «Вінницьке міжрегіональне ВПУ».

Ми також маємо усі потенційні можливості для створення кваліфікаційних центрів за професіями «Кухар» (вже надано статус відповідною постановою КМУ від 22.09.2021 № 986), «Електрозварник ручного зварювання», «Машиніст автогрейдера»…

Усвідомлюючи свою відповідальність перед Вами, при Вашій підтримці готовий працювати, тому що знаю про здобутки і добре обізнаний з проблемами нашого закладу освіти. Маю чіткий план, наполегливість та бажання щодо їх вирішення.

Сподіваюся, що завдяки взаємній довірі, повазі, тісній співпраці керівництва ЦПТО ДСЗ, ОЦЗ, педагогів, всіх співробітників і слухачів ми зможемо зберегти і розбудувати наш РЦПТО ДСЗ до взірцевого рівня закладу освіти дорослих міжрегіонального значення.

Кандидат на посаду директора Псюк В.І.