Здоровий психологічний клімат та максимальна адаптація слухачів під час навчально-виробничого процесу – пріоритетний напрям роботи психологічної служби Рівненського центру професійно-технічної освіти державної служби зайнятості. Психолог Оксана Кондратюк-Якимець зауважує: «Психологічний баланс та психологічне налаштування перед будь-яким видом діяльності – важлива складова психологічного комфорту у подальшій роботі, в тому числі, і у навчанні. Саме тому серед ряду заходів ми практикуємо анкетування слухачів та проводимо групові консультації».
На базах Олександрійського та Сарненського навчальних відділень психолог провела анкетування слухачів з метою виявлення рівня задоволення від навчально-виробничого процесу. Важливою складовою успіху будь-якої справи є дозвілля, тому слухачі могли подавати свої пропозиції щодо його організації. Майбутні касири торговельного залу, кравці, робітники зеленого господарства, водії активно долучилися до планування таких заходів.
Теми бесід були різноманітні: як знизити рівень тривожності перед виробничою практикою, як повірити у власні сили, як вирішити особистісні проблеми та легше переносити життєві кризи і невдачі, як налаштувати себе на позитивний лад. Слухачі разом із психологом вчилися долати стресові ситуації, гідно вирішувати конфлікти тощо.
Оксана Кондратюк-Якимець наголошує: «Консультативна робота в навчальному закладі принципово відрізняється від тої, яку здійснюють психологи у консультативних центрах чи у приватній практиці. Психолог у системі освіти знаходиться безпосередньо всередині так званого соціального організму, де зароджуються і розвиваються як позитивні, так і негативні процеси взаємовідносин слухачів та викладачів».
Динаміка таких процесів вивчається та аналізується впродовж навчання, а подолання психологічних труднощів відбувається ситуативно. Важливо зазначити, що робота психологів у центрах ПТО ДСЗ відрізняється ще й тим, що за короткий термін навчання можливо організувати лише короткочасне психологічне консультування, і воно має бути максимально ефективним. Отож, роль психологічного супроводу та його позитивний вплив на організацію навчально-виробничого процесу безробітних важко переоцінити, а досвід роботи вказує на те, що саме цей напрям комунікацій необхідно постійно вивчати і розвивати.