На засіданні педагогічної ради обговорили ефективність впровадження елементів дуальної форми навчання слухачів

v4 211018Рівненський центр професійно-технічної освіти державної служби зайнятості став одним із учасників всеукраїнського експерименту щодо впровадження елементів дуальної форми професійно-технічного навчання слухачів.

У Рівненському центрі професійно-технічної освіти державної служби зайнятості відбулося розширене засідання педагогічної ради. Перед присутніми виступили Валентина Бондарчук, директор Навчально-методичного центру ПТО у Рівненській області, Іван Ткачук, директор Рівненського ОЦЗ, Тетяна Новорок, заступник директора РОЦЗ, Володимир Псюк, директор ЦПТО ДСЗ,Оксана Зигалова, заступник  директора з методичної роботи, Руслана Бодренко, заступник  директора з навчально-виробничої роботи, Людмила Абрамова, заступник директора з навчальної роботи.

v1 221018Під час виступів доповідачі робили головний акцент на підготовці кваліфікованих, конкурентоспроможних, затребуваних робітників, що можливо лише у тісній взаємодії із роботодавцями. Перспектива ефективної роботи навчального закладу – у подальшому впровадженні  елементів дуальної форми навчання, тобто такого формату підготовки робітників, у якому головними і визначальними стають навчальні виробничі майданчики безпосередньо на підприємствах роботодавців.

Валентина Бондарчук навела приклади успішної співпраці навчальних закладів профтехосвіти з провідними підприємствами України, ознайомила присутніх із законодавчою базою та розширеним переліком робітничих професій, за якими рекомендовано здійснювати професійне навчання дорослого населення у новому форматі. Серед таких професій -  електрозварник ручного зварювання, токар, продавець продовольчих товарів, швачка, кухар. А тристороння угода між навчальним закладом, слухачем – майбутнім робітником і роботодавцем стане початком спільної плідної співпраці задля глибокого опанування професії, максимального набуття необхідних професійних навичок і подальшого працевлаштування безробітного.

Іван Ткачук наголосив, що центром такої взаємодії була й залишається людина, безробітний, який прагне працювати і готовий навчатися. Пріоритетом співпраці стає інтерес роботодавця щодо підготовки майбутнього робітника, де навчальний заклад враховує усі побажання і вимоги роботодавця у розробці навчальних планів і програм. Іван Федорович назвав оптимальні терміни навчання слухачів. Сьогоднішній ринок праці стрімко розвивається, і особливо важливо, щоб і навчальний процес був динамічним і оперативним.

Оксана Зигалова детально проаналізувала  впровадження елементів дуальної форми та технологій дистанційного навчання у Рівненському ЦПТО ДСЗ. Доповідач внесла пропозицію підготувати Проект пропозицій і доповнень до основних положень про впровадження елементів дуальної освіти, залучивши до роботи навчальні відділення РЦПТО ДСЗ. Оксана Миколаївна зупинилася також на досвіді впровадження технологій дистанційного навчання слухачів. Необхідність такого формату роботи підтверджують і колеги – центри зайнятості Рівненщини та сусідніх областей. До прикладу, Луганський ОЦЗ вже має намір провести віддалене навчання своїх безробітних за напрямом «Удосконалення умінь та навичок роботи на ПК».

Тетяна Новорок зупинилася на особливостях організації виробничого навчання слухачів на підприємствах, наголосила на необхідності високої мотивації підприємств та запропонувала розробити систему оцінювання роботи майстрів.

У обговоренні вищезазначених питань взяли участь викладач РЦПТО ДСЗ Валентина Зубік, начальник відділу організації профнавчання РОЦЗ Махайло Лайтер, методист вищої категорії РЦПТО ДСЗ Раїса Ліхачова, завідувач Олександрійського навчального відділення Олександр Сидорець, майстер виробничого навчання Ігор Баранець, старший майстер виробничого навчання РЦПТО ДСЗ Віктор Красовський, викладач Анна Зотік.

 

Руслана Бодренко у виступі зупинилася на організації виробничого навчання та виробничої практики в Рівненському ЦПТО ДСЗ. Вона проаналізувала співпрацю із провідними підприємствами області, наголосила на всебічному інформуванні роботодавців про нові форми співпраці та підсумувала роботу навчального закладу із оцінювання результатів неформального навчання кухарів. Руслана Володимирівна ознайомила присутніх із роботою щодо проходження слухачами виробничого навчання і виробничої практики на підприємствах партнерів.

Людмила Абрамова підсумувала роботу РЦПТО ДСЗ після попереднього засідання педради, назвала досягнення у облаштуванні навчальних кабінетів та озвучила кроки подальшої співпраці із регіонами.

Іван Ткачук наголосив, що сьогодні Уряд працює над нерозривністю професійного навчання і виробництва. Сучасний розвиток усіх галузей народного господарства вимагає від закладів освіти блискавичної реакції на потреби роботодавців, постійного оновлення і зміцнення матеріально-технічної бази та активної позиції у інформуванні населення та розробці інноваційних підходів до професійного навчання майбутніх робітників. «Більше того, - зауважив він, - навчальний заклад повинен не навчити, а вишколити робітника!» Такою є сучасна вимога роботодавця, а отже, і місія навчального закладу служби зайнятості. «Дуальне навчання – це вихід із критичної ситуації відтоку робітників із України. Необхідно також тісно співпрацювати із Федерацією роботодавців України, спрямовувати роботу на індивідуальний підхід до кожного безробітного». – підсумував директор Рівненського обласного центру зайнятості.

Головне меню


Лічильник відвідувачів

6523906
Сьогодні
Вчора
За тиждень
Попередні
За місяць
Попередній
Всі
2309
1670
15839
6487465
31146
94288
6523906

Ваш IP: 3.21.162.87
На сервері час : 2024-05-10 11:15:41
return_links(3); ?>