Допоки автомобілі будуть їздити по наших дорогах, професія автослюсаря не втратить популярності. Ця професія завжди була затребуваною та престижною серед інших робітничих професій, тому навчальні групи традиційно формуються дуже швидко. На навчання приїздять безробітні не лише з Рівненської області, але й з найвіддаленіших куточків України.
Павло Шибаєв приїхав навчатися за професією «слюсар з ремонту автомобілів» з Сум. Приємно те, що після завершення навчання Павло отримав запрошення працювати у Рівному і пристав на нього. До речі, це не перший випадок в історії РЦПТО, коли слухачі з інших регіонів залишаються працювати і жити у Рівному. Причини вибору прості, каже Павло:
- Я закінчив політехнічний університет в Сумах, за спеціальністю «технолог промислового обладнання». Вже під час навчання зрозумів, що до промислового обладнання, що називається, «не лежить душа». Завжди мріяв займатися автомобілями, як мінімум – діагностикою і ремонтом. Хоча є ідеї і щодо конструювання.
Вже зареєструвавшись у центрі зайнятості, отримав багато пропозицій про навчання за обраною професією, проте наполіг на навчанні саме у Рівному. Адже окрім того, що тут – прекрасні умови навчання та проживання, у самому місті є безліч європейських автомобілів, близькість кордону з ЄС дається взнаки. А, отже, і навчитися можна багато чому на дуже різноманітному матеріалі. Та й Рівне – місто, схоже на Суми. Звісно, це не туристичне місто, проте тут дуже хороші і приязні люди, серед яких приємно жити. Якщо вдасться добре зарекомендувати себе на роботі, можливо, лишуся тут надовго. Тим більше вже зараз бачу напрямки кар’єрного зростання: це і автослюсар і автомеханік і менеджер з продажу автомобілів. Рекомендував би навчальному закладу внести до програми більше годин з електрообладнання автомобіля. Це – складний напрям, проте дуже затребуваний роботодавцями та й оплачується гідно.
Загалом же дуже задоволений навчанням, рівнем підготовки викладачів, обладнанням. Сам я походжу з родини, де усі мають технічні спеціальності. Тому мій вибір – практично втілювати здобуті знання, а не перекладати папірці в офісі. Тим більше – ще під час навчання в університеті опанував дві суміжних робітничих професії: електрозварник і токар. Тому можу не лише побудувати креслення, а й втілити задумане в матеріалі. Що ми з колегою по групі і здійснили: зробили привод зчеплення та фаркоп. Без жодних креслень або підказок. Просто дивилися на аналоги і робили своє. Так що в майбутнє дивлюся з оптимізмом, адже у своїй професії я – «універсальний солдат».
Павло Нагорний у зрілому віці потрапив під скорочення. Ставши на облік, отримав пропозицію пройти навчання в РЦПТО, отримати фах автослюсаря. Ця пропозиція видалася йому слушною, адже Павло довгий час працював водієм і про проблему ремонтів авто знає особисто. За його свідченням, безліч сучасних водіїв просто не знають, як влаштований автомобіль, сподіваючись на послуги фахівців. Отже, і робота для автослюсарів буде завжди. Це тим більше важливо, що Павло вирішив більше не працювати на когось а відкрити власну невеличку СТО. Він каже:
- Найбільш переконливим критерієм у виборі навчального закладу було матеріально-технічне оснащення. Тут є таке обладнання, про яке я тільки чув, але раніше не бачив у Рівному. Це сучасний куб для рихтування автомобілів, стенд розвал – сходження 3D, пневмогідравлічна траверса, установка очистки та діагностики форсунок, інше обладнання. Звісно, у деяких майстернях подібне обладнання є, але ніхто не хоче розповідати, як воно працює. Адже це все одно що підготувати собі конкурента. Навіть за гроші не погоджуються. Та й практично попрацювати теж дуже важливо, у діючій СТО не дозволять – надто велика відповідальність, а от у навчальних цілях - інша справа. Викладачі теж чудові – усе розкажуть, підкажуть, ніколи не відмовляються уточнити інформацію.
Зараз ремонтую власний автомобіль, безкорисно допомагаю знайомим. Головне, щоб про мене пішла інформація, як про майстра, який працює якісно. А там і до власної клієнтури недалеко.